woensdag 17 maart 2010

Geslaagde marketingcampagne van Heineken

Je hebt soms van die ideeën, waarop je het liefst zelf gekomen was.

Fans van AC Milan zaten in een Italiaanse concertzaal met lange gezichten braaf naast hun vrouw, in de verwachting dat ze een klassiek concert moesten uitzitten op de dag van een belangrijke voetbalwedstrijd tussen AC Milan en Real Madrid. Maar de stemming sloeg compleet om toen bleek dat Heineken iets heel anders had gepland.

De vrouwen in de zaal wisten hun voetbalgekke vriend zover te krijgen mee te gaan naar het concert, terwijl hun partner eigenlijk niets liever zou doen dan naar de voetbalwedstrijd kijken. Op het programma stond klassieke muziek en poëzie. Tot na 15 minuten de échte bedoeling wordt onthuld. De reactie van de mannen in de zaal spreekt voor zich:


Het was dus een geslaagde marketingcampagne van Heineken, die het hele concert in scène had gezet. Het biermerk had de vrouwen opgezocht en ze betrokken in het complot.

Bron: NOS

Geen opmerkingen: